Zevenklapper !

Brakkenstein 1 (zon)

26 oktober 2014 14:30

Loffeld, W.H.M.

Heumen 1 had een complete ‘off day’ en kreeg een enorm pak slaag van Brakkenstein. De bezoekers waren enkele maten te groot en liepen eenvoudig uit naar een 1-7 overwinning.

Dat Brakkenstein een goede ploeg had was bekend, maar dat het niveauverschil zo groot zou zijn hadden weinigen vooraf gedacht. Bij Heumen ging bijna alles fout dat er maar fout kon gaan en de bezoekers toonden weinig mededogen en vernederden Heumen met 1-7. Toch leek de middag voor Heumen nog goed te beginnen. Een lange bal van doelman Reinier Jetten werd verkeerd getaxeerd door de Brakkensteinse verdediging en Luuk Poos profiteerde dankbaar en scoorde de 1-0.

Achteraf gezien bleek dit ook meteen het Heumense hoogtepunt van de middag te zijn geweest, want al snel werd duidelijk dat Heumen geen enkele grip had op het aanvalsspel van Brakkenstein. De middenvelders en voorhoedespelers van Brakkenstein waren continu hun directe tegenstander de baas en hielden Heumen constant onder druk. Heumen probeerde hier onderuit te voetballen, maar deze opvatting werkte juist averechts doordat de bal vaak op eigen helft al werd ingeleverd. Het speelde Brakkenstein in de kaart en in een tijdsbestek van vijftien minuten hadden de bezoekers de wedstrijd beslist door een 1-3 voorsprong te nemen. Een aanval door het centrum zorgde voor de 1-1, een bij de eerste paal ingekopte corner voor de 1-2 en nadat de spits een voorzet in de zestien geheel vrijstaand mocht aannemen en uit de draai mocht inschieten, viel de 1-3.

Na rust ging de strafexpeditie voor Heumen vrolijk verder. Wederom uit een hoekschop viel de 1-4 en een van richting veranderd afstandsschot zorgde voor de 1-5. Met nog een half uur op de klok bleek de gifbeker voor Heumen nog lang niet leeg. Brakkenstein wilde nog wel even aan het doelsaldo werken en ondervond weinig weerstand van Heumen. Pas na de 1-7 ging de storm enigszins liggen en kon Heumen de verdediging gesloten houden. In de slotminuut had Harry van Lent nog een pleister op de wonden kunnen plakken door de 2-7 te scoren, maar geheel passend in het wedstrijdbeeld mistte hij oog in oog met de doelman.

Heumen zal zich moeten herpakken voor de volgende wedstrijd, waarin de ploeg kan laten zien dat deze off day slechts een incident was. En ondertussen kan Heumen de punten ook goed gebruiken om weer aansluiting te vinden bij de subtop. De volgende wedstrijd is aanstaande zondag. Heumen gaat dan op bezoek bij DIOSA, aanvang 14.30 uur.

Heumen – Brakkenstein: 1-7

1e:        1-0; Luuk Poos

14e:      1-1;

25e;      1-2;

28e;      1-3;

54e;      1-4;

58e;      1-5;

67e;      1-6;

70;       1-7;

Heumen: Reinier Jetten; Joost Haefkens, Wouter Janssen, Alex de Best, Stef Arts; Huub Spanjaards, Chiel van Rijn, Dayne Koopman (71e; Glenn van Dooren); Harry van Lent, Bas Geurts, Luuk Poos (67e; Danny Stam).