Iets vergeten : Te winnen !

DVSG 1 (zon)

12 oktober 2014 14:30

Heijmans, H.J.T.

Ondanks een numeriek overwicht, slaagde Heumen 1 er niet in DVSG op de knieën te krijgen. De bezoekers moesten ruim een uur met tien man voetballen, trokken een muur op voor het eigen doel en hielden Heumen op 1-1.

Heumen wist dat het een lastige wedstrijd zou gaan worden tegen DVSG, maar ook dat het door een overwinning boven de Groesbekers kon komen te staan. De openingsfase was dan ook voor Heumen, dat geduldig in balbezit was en na 8 minuten de eerste grote kans kreeg via een schot van Joost Haefkens dat voorlangs ging. Heumen bleef goed voetballen, maar ook DVSG kreeg zo nu en dan haar kansjes. De gelijkopgaande wedstrijd werd opengebroken door een lange trap van doelman Reinier Jetten. De DVSG verdediging lette enkel op de in buitenspelpositie staande Bas Geurts, maar zag daarbij Luuk Poos compleet over het hoofd. Hij kon alleen op de doelman af en schoof de bal beheerst in de hoek; 1-0.

Huub Spanjaards sierlijk ten aanval (Foto Rob Koppers)

Vlak daarna leek de wedstrijd helemaal in het voordeel van Heumen te kantelen, nadat DVSG met tien man verder moest. Een veel te laat ingezette sliding op Luuk Poos werd bestraft met een directe rode kaart en Heumen leek een zorgeloze zondag tegemoet te gaan. Echter verloor de ploeg op sommige momenten de concentratie en dit kwam ze op slag van rust duur te staan. Een goed uitgespeelde counter werd bij de tweede paal binnen gekopt en zorgde er voor dat Heumen alsnog met een zuur gevoel en een 1-1 stand de rust in ging.

In de tweede helft aan Heumen de taak om de overwinning binnen te halen, maar omdat DVSG had besloten dat een puntje ook wel voldoende zou zijn ontstond er een erg eenzijdig wedstrijdbeeld. Heumen had de bal, omsingelde DVSG, maar wist zich zelden door de stugge verdediging heen te spelen. De grootste kans hiervoor ontstond direct na rust. Harry van Lent slalomde zich door de verdediging en bood Bas Geurts een levensgrote mogelijkheid, maar de doelman van DVSG keerde zijn inzet. Heumen kwam daarna niet meer verder dan enkele schietkansen (Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards) en wat hachelijke momenten na hoekschoppen en vrije trappen. Al met al bleek het niet voldoende om de Groesbeekse muur te slechten en moest het met tegenzin genoegen nemen met een punt.

Heumen blijft hierdoor aan de onderkant van de middenmoot hangen. Volgende week zondag speelt Heumen geen wedstrijd, maar op 26 oktober wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen Brakkenstein. Aanvang 14.30 uur.

Heumen - DVSG: 1-1

29e:      1-0; Luuk Poos

45e:      1-1;

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren, Wouter Janssen, Alex de Best, Stef Arts (68e; Dayne Koopman); Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs (83e; Danny Stam), Joost Haefkens; Luuk Poos, Bas Geurts (75e; Chiel van Rijn), Harry van Lent