Vrije trappen beslissen duel !

Victoria '25 1 (zon)

5 oktober 2014 14:30

Claassen, W.J.T.

Op bezoek bij Victoria’25 is Heumen 1 tegen de eerste nederlaag van het seizoen aangelopen. Hoewel beide ploegen elkaar niet veel ontliepen, maakten twee rake vrije trappen van Victoria’25 het verschil en verloor Heumen uiteindelijk met 4-2.

Voor Heumen was het duidelijk dat de wedstrijd tegen Victoria’25 een aardige indicatie zou gaan geven over het daadwerkelijke niveau van de ploeg. Na afloop kon de conclusie worden getrokken dat Heumen voetballend eenvoudig overeind bleef, maar dat het nog de efficiëntie en het gogme mist om daadwerkelijk de punten uit het vuur te slepen in dit soort wedstrijden.

Victoria’25, bivakkerend bovenaan de ranglijst, begon de wedstrijd aanvallend en in de eerste tien minuten stond de verdediging van Heumen onder druk. Nadat enkele schietkansen voorlangs waren gegaan, leek de rust in de wedstrijd terug te keren. Heumen kwam ook tot enkele aanvallen en na een overtreding op Luuk Poos kreeg het een vrije trap op de rand van de zestien meter. Diezelfde Luuk Poos ging achter de bal staan, maar schoot ruimschoots over het doel. Aan de overkant liet Victoria’25 zien hoe het wel moet. Eveneens een vrije trap op de rand van de zestien meter, maar ditmaal in de verre hoek gekruld waardoor Heumen op een 1-0 achterstand kwam. Vlak voor rust werd de achterstand verdubbeld nadat opnieuw een vrije trap (ditmaal gegeven na een discutabele handsbal) achter doelman Reinier Jetten verdween.

Heumen zocht in de tweede helft wat meer de aanval, maar leek de deksel op de neus te krijgen toen slordig balverlies op het middenveld werd afgestraft door Victoria’25. Uit de counter werd de spits vrij voor Reinier Jetten gezet en hij rondde beheerst af. Met de 3-0 achterstand leek de wedstrijd gespeeld, maar trainer Tom Wollenberg besloot een alles-of-niets offensief in te zetten. Met een dubbele wissel werd er achterin man op man gespeeld en kwam Bas Geurts de voorhoede versterken. De ingreep leidde tot grote paniek bij de thuisploeg en nadat uit een strakke voorzet van Ferdi Roelofs een speler van Victoria’25 zijn eigen doelman verschalkte, zette Heumen aan voor een slotoffensief. De aansluitingstreffer viel tien minuten voor tijd. Bas Geurts kreeg de bal voor en Luuk Poos schoot via de binnenkant van de paal raak. De achterstand werd op deze manier in korte tijd teruggebracht tot 3-2 en plotseling had Heumen nog zicht op (minimaal) een gelijkspel. Echter speelde Heumen in de slotfase met te weinig overleg om nog grote kansen te creëren. Het laatste woord bleek voor Victoria’25 dat in blessuretijd profiteerde van een koddig misverstand bij een Heumense doeltrap en zo eenvoudig de eindstand op 4-2 kon bepalen.

Door de nederlaag is Heumen gezakt naar plaats 8 op de ranglijst. Volgende week wacht de ploeg een nieuwe test als DVSG op bezoek komt op sportpark ‘De Toppenberg’. Aanvang uiteraard 14.30 uur.

Victoria’25 - Heumen: 4-2

19e:      1-0;

43e:      2-0;

54e:      3-0;

72e:      3-1; Eigen Doelpunt

79e:      3-2; Luuk Poos

90e:      4-2;

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (66e; Bas Geurts), Wouter Janssen, Alex de Best, Stef Arts (66e; Dayne Koopman) Joost Haefkens, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Chiel van Rijn, Harry van Lent, Luuk Poos.