Na 168 dagen weer competitie winst !

Aquila 1 (zon)

28 september 2014 14:30

Vermeulen, R.R.B.M.

Heumen 1 heeft zichzelf een mooie kermis bezorgd met een 3-1 overwinning tegen Aquila. Heumen kwam vroeg op achterstand, maar wist dit in het vervolg van de wedstrijd om te buigen en boekte de eerste zege in de competitie.

Na drie gelijke spelen op rij werd het voor Heumen tijd om ook eens een overwinning te behalen. De ploeg was hiervan doordrongen en begon de wedstrijd aanvallend. Aquila werd direct onder druk gezet en al na drie minuten kreeg Chiel van Rijn een opgelegde kans nadat een afgeslagen schot bij hem voor de voeten viel. Zijn inzet ging ruimschoots over het doel en waar Heumen verzuimde de score te openen, deed Aquila dat wel. Balverlies uit een ingooi voor Heumen leidde een counter in die door Aquila prima werd uitgespeeld. De vroege 0-1 was voor Heumen echter geen reden tot paniek. Voetballend was de thuisploeg een stuk beter en de kansen bleven komen. Enkel in de tegenaanval kon Aquila zo nu en dan gevaarlijk worden.

Heumen kwam na een half uur spelen dan ook verdiend op gelijke hoogte. Huub Spanjaards stond op de rand van de zestien meter en zorgde met een prachtige boogbal voor de 1-1. De Heumense machine kwam hierna aardig op stoom. Een schot van Joost Haefkens kon nog worden gekeerd door de doelman, maar in de rebound was Chiel van Rijn nu wel attent en trefzeker. De 2-1 voorsprong had hierna nog kunnen worden uitgebreid maar Harry van Lent wist in een vrije doortocht de doelman niet te omspelen waardoor de marge slechts één doelpunt bleef.

Ook na de rust bleef Heumen de betere ploeg. Het veelvuldige balbezit leidde echter tot minder grote kansen en Aquila maakte de wedstrijd wat harder en loerde op een uitbraak. De vele overtredingen haalden het tempo uit het spel, maar uiteindelijk wist Heumen de wedstrijd na een goede aanval te beslissen. Met een slimme steekbal stuurde Chiel van Rijn Harry van Lent de diepte in. Hij behield het overzicht en legde de bal op tijd breed waardoor Luuk Poos een niet te missen kans kreeg en voor 3-1 kon zorgen. Het verzet van Aquila was gebroken en nadat de bezoekers ook nog eens met tien man verder moesten (rode kaart voor een stevige overtreding op Luuk Poos) was de wedstrijd gespeeld. Heumen speelde de wedstrijd rustig uit en had de score nog wat verder kunnen opvoeren. Huub Spanjaards was hier nog het dichtst bij, maar zijn schot ging net naast.

Door de overwinning kan Heumen weer wat verder omhoog kijken en blijft het ongeslagen. Volgende week wacht een uitwedstrijd bij Victoria’25. Aanvang 14.30 uur.

Heumen – Aquila: 3-1

8e:        0-1;

29e:      1-1; Huub Spanjaards

34e:      2-1; Chiel van Rijn

68e:      3-1; Luuk Poos

Heumen: Reinier Jetten; Glenn van Dooren (82e; Danny Stam), Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Huub Spanjaards, Ferdi Roelofs, Joost Haefkens; Luuk Poos (72e; Dayne Koopman), Harry van Lent (78e; Bram Kuhnen), Chiel van Rijn.