Lastige uitwedstrijd !

21 september 2014 14:00

Nijenhuis, A.J.

Zondag 21 september: AAC/Olympia 1 – Heumen 1

Met een 1-1 einduitslag was Heumen voorafgaand aan deze wedstrijd niet tevreden geweest want alleen de volle winst telde, maar achteraf was een 1-1 het maximaal haalbare resultaat en misschien wel enigszins tegen de verhouding in.

De eerste helft was van Heumen kant zeer slecht, geen goede organisatie, slechte passing, geen beleving, onoplettendheid, kortom teleurstellend. Reeds in de 5de minuut van de wedstrijd kwam Heumen al goed weg toen een middenvelder uit de rug van het Heumense middenveld weg liep en de bal over de uitkomende doelman Dylan Derksen heen stiftte. Alex de Best kon echter nog net redding bieden op de doellijn. Hierna volgde een fase waarin Heumen consequent vanuit de verdediging probeert op te bouwen, doordat dit zeer slordig gebeurde kreeg AAC-Olympia veel halve kansen en mogelijkheden. Uiteindelijk is het een crossbal die door de Heumense verdediger niet goed wordt verwerkt en de 1-0 voor AAC/Olympia oplevert rond de 20ste minuut van de wedstrijd. In het restant van de eerste helft blijft Heumen zeer slordig voetballen, maar toch had het met rust 1-1 kunnen staan. Door druk zetten van Bas Geurts op de doelman van AAC/Olympia blokt hij een uittrap van de doelman, maar helaas kan Bas net niet het laatste tikje over de doellijn geven. Al met al mocht Heumen niet klagen dat het maar 1-0 bij rust was.

De tweede helft begon Heumen een stuk geconcentreerder als in de eerste helft, het niveau wat Heumen kan halen werd zeker nog niet gehaald maar het was een sterke verbetering ten opzichte van de eerste helft. Er was over en weer ruimte en hierdoor werd de tweede helft een op en neer gaande wedstrijd. In de laatste 20 minuten van de wedstrijd drukte Heumen de mannen van AAC/Olympia steeds verder achteruit. Dit resulteerde eerst in een goede aanval over de linkerkant die uiteindelijk een vrije schietkans op ongeveer 10 meter van het goal opleverde van Wouter Janssen, maar deze kon met zijn rechterbeen niet genoeg kracht zetten. Uiteindelijk leverde het offensief toch een goal op in de 83ste minuut, uit een corner van Luuk Poos schoot Wouter Janssen de bal beheerst binnen bij de 2de paal. Hierna voelde Heumen dat er mogelijk nog meer in zat, de ingevallen Chiel van Rijn schoot uit de draai tegen de keeper. Maar ook aan de andere kant kreeg AAC/Olympia nog ruimte om tegenstoten te plaatsen. In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord en bleef het 1-1, en daar mochten de Heumense mannen niet over klagen. Volgende week volgt op kermis zondag de wedstrijd tegen Aquila uit Dreumel. In deze wedstrijd zal Heumen proberen de ongeslagen status te behouden en de drie punten in Heumen te houden.

Opstelling SV Heumen:

Dylan Derksen; Stef Arts (88, Mart Roelofs), Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman; Huub Spanjaards (68, Glenn van Dooren), Ferdi Roelofs, Joost haefkens; Bas Geurts (68, Chiel van Rhijn), Harry van Lent, Luuk Poos