Start in competitie onbeslist !

Kolping-Dynamo 1 (zon)

7 september 2014 14:30

Jansen, W.

Heumen 1 is de competitie begonnen met een 2-2 gelijkspel bij Kolping-Dynamo. Heumen was de iets betere ploeg, maar omdat het lange tijd tegen een achterstand aankeek mocht het niet ontevreden zijn met een punt.

De wedstrijd kende een spetterende openingsfase. Al in de eerste minuut kreeg Kolping-Dynamo een corner en deze werd direct binnengekopt. Heumen had zich een andere start van het seizoen voorgesteld, maar toonde direct veerkracht. Een vlot lopende aanval belandde via Luuk Poos en Harry van Lent voor de voeten van Joost Haefkens en hij schoof de bal beheerst in het doel zodat Heumen na vijf minuten weer op 1-1 stond. Beide ploegen leken geschrokken te zijn van de openingsfase en besloten een stapje terug te doen en de verdediging gesloten te houden. Hierdoor werd de wedstrijd wat rommeliger en speelde het spel zich vooral af op en rondom de middenlijn. Heumen had meer balbezit dan Kolping-Dynamo, maar wist daar weinig mee te creëren. De grootste kans was voor de thuisploeg nadat er vanaf zestien meter uit geheel vrijstaande positie op het doel van Heumen geschoten mocht worden. Dylan Derksen zag de bal tot zijn opluchting in het vangnet belanden en beide ploegen gingen met een 1-1 stand de rust in.

De tweede helft bracht weinig verandering in het wedstrijdbeeld, totdat Heumen zich volledig liet verrassen door een onschuldig ogende vrije trap van Kolping-Dynamo. De bal werd dwars over het veld geopend op de geheel vrijstaande rechtsbuiten. Hij werd door vijf Heumense verdedigers over hoofd gezien, kapte een keer naar binnen en schoot in de korte hoek raak waardoor Heumen opnieuw tegen een achterstand aankeek. Ditmaal duurde het echter wat langer voordat de gelijkmaker viel. De eerste kans hiervoor kwam op naam van Wouter Janssen, die een voorzet van Chiel van Rhijn voorlangs kopte. Vervolgens was Heumen nog gevaarlijk uit een afgeslagen corner, maar verder bleven de grote kansen uit. De ploeg ging verder naar voren spelen en moest achterin meer ruimte weggeven, maar gelukkig had Kolping-Dynamo al besloten de 2-1 voorsprong over de streep te gaan trekken, waardoor Heumen in de verdediging weinig problemen kende. Net toen de ploeg op het punt stond om nog meer risico te gaan nemen, viel de 2-2. Uit een hoekschop belandde de bal bij Joost Haefkens, maar zijn schot trof de paal. Er volgde een ouderwetse scrimmage voor het doel van Kolping-Dynamo en uiteindelijk wist Ferdi Roelofs de verdiende gelijkmaker binnen te tikken. Heumen had daarna ook nog de overwinning kunnen pakken, nadat Bas Geurts met een doorkopbal Chiel van Rhijn op de doelman afstuurde maar zijn inzet ging over het doel.

Heumen moest dus genoegen nemen met een puntje en mag volgende week proberen de eerste overwinning binnen te halen. Dat zal dan moeten gebeuren in een thuiswedstrijd tegen Batavia. Aanvang 14.30 uur.

Kopling-Dynamo – Heumen: 2-2

1e:  1-0

5e:  1-1; Joost Haefkens

54e: 2-1 82e: 2-2; Ferdi Roelofs

Heumen: Dylan Derksen; Danny Stam, Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman; Harry van Lent (22e Bas Geurts), Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Joost Haefkens, Chiel van Rhijn, Luuk Poos.