Nipte nederlaag !

Mannen, 1, Groep 1 022

31 augustus 2014 14:00

Ewijk, R.W. van

Na een 2-1 nederlaag bij Blauw Wit is Heumen 1 uitgeschakeld in het bekertoernooi. Toch kan de ploeg terugkijken op een verdienstelijke wedstrijd. Helaas wist Heumen de 1-0 voorsprong niet vast te houden.

Uiteraard had Blauw Wit, dat op een hoger niveau speelt dan Heumen, meer balbezit maar Heumen stond goed georganiseerd en wist Blauw Wit ver van het eigen doel af te houden. De ploeg verdedigde compact en kon zelf op de counter voor gevaar zorgen. De eerste mogelijkheid hiervoor was voor Joost Haefkens die en slim steekballetje van Huub Spanjaards net niet voorbij de doelman kreeg. Bij de volgende counter was het wel raak. Luuk Poos verlengde subtiel op Chiel van Rhijn die alleen op de doelman af kon gaan en de bal beheerst binnen schoof. De 0-1 voorsprong voor Heumen was verrassend, maar niet onverdiend. Blauw Wit speelde de bal achterin rond, maar wist het tempo niet zodanig op te voeren dat Heumen er van in de problemen kwam. Het was dan ook zuur dat vlak voor rust toch de gelijkmaker viel. Miscommunicatie in de achterhoede zorgde er voor dat Blauw Wit de bal vlak buiten de zestien meter kon veroveren en na een korte combinatie werd de 1-1 achter doelman Dylan Derksen geschoten. Direct na de rust kreeg Heumen een grote kans op opnieuw op voorsprong te komen. Wederom Chiel van Rhijn verscheen alleen voor de doelman, maar nu wist hij niet te scoren. Heumen was daarna niet meer in staat het veld klein te houden en gaf steeds meer ruimte aan Blauw Wit, dat nog steeds geduldig speelde en Heumen langzaam maar zeker verder terugdrong. Uiteindelijk moest Heumen capituleren. Dylan Derksen kon nog redden op een schot vanaf zestien meter, maar in de rebound scoorde Blauw Wit alsnog de 2-1. In het vervolg van de wedstrijd bleek Heumen niet meer in staat een offensief te ontwikkelen. Het vele verdedigende loopwerk had zijn tol geëist en Blauw Wit kon de wedstrijd eenvoudig uitspelen. De thuisploeg had de score hierbij verder kunnen opvoeren, maar Dylan Derksen (soms met hulp van de paal en lat) voorkwam een hogere score.

Volgende week opent Heumen de competitie met een uitwedstrijd bij Kolping Dynamo. Hopelijk kan de ploeg dan een vervolg geven aan de redelijk goede voorbereiding.
Aanvang 14.30 uur.

Blauw Wit – Heumen: 2-1

31e : 0-1; Chiel van Rhijn 45e : 1-1 64e : 2-1

Heumen: Dylan Derksen; Nicky Janssen-Bouwmeester, Alex de Best, Wouter Janssen, Dayne Koopman; Harry van Lent, Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards (58e Stef Arts); Joost Haefkens (58e Bas Geurts), Chiel van Rhijn, Luuk Poos.