Winst laten liggen !

Mannen, 1, Groep 1 022

27 augustus 2014 20:15

Hoogstraaten, M.J.C.F.M. van

Op bezoek bij Alverna (zat.) speelde Heumen 1 een goede wedstrijd, maar vergat het de drie punten mee naar huis te nemen. Vlak voor tijd kwam Alverna middels een rake kopbal uit een hoekschop op 1-1.

De wedstrijd, die eerder in Heumen zou worden gespeeld maar helaas moest worden afgelast, begon afwachtend. Beide ploegen speelden de bal achterin zorgvuldig rond, maar wisten de aanvallers nauwelijks in stelling te brengen. Heumen speelde een goed positiespel, wist vaak de vrije mensen op het middenveld te vinden en leed weinig tot geen slordig balverlies. Vooral de rol van Wouter Janssen viel hierin op. Als centrale verdediger hield hij constant de rust aan de bal waardoor hij voor zijn ploeggenoten als veilig aanspeelpunt fungeerde en constant de opbouw kon verzorgen. Het duurde tot de 25e minuut voordat Heumen haar eerste kans kon noteren. Chiel van Rhijn werd de diepte ingestuurd en gaf de bal strak voor, waarna Bas Geurts de bal op een presenteerblaadje leek te krijgen. Zijn inzet ging echter voorlangs. Aan de andere kant werd Alverna enkele keren gevaarlijk uit strakke voorzetten voor het doel van Dylan Derksen, maar Heumen wist het gevaar telkens te bezweren. Nog voor rust kreeg Heumen de tweede reuzenkans, nadat Ferdi Roelofs middels een steekbal Chiel van Rhijn vrij voor de doelman had gezet maar ook deze kans werd niet verzilverd. In de tweede helft leek Heumen eindelijk door te bijten. Luuk Poos slalomde zich een weg door de verdediging van Alverna en werd binnen het strafschopgebied over de knie gelegd. De penalty die volgde werd beheerst door aanvoerder Ferdi Roelofs binnengeschoven; 0-1. Door deze treffer werd Alverna enigszins wakker geschud. De thuisploeg ging wat fanatieker spelen, op jacht naar de gelijkmaker. Hiervoor kreeg Alverna de grootste kans nadat Stef Arts een voorzet verkeerd taxeerde en onder de bal door ging. Via de buitenkant van de paal werd Heumen echter gered. In de tegenaanval had Heumen het duel in het slot kunnen gooien, maar Joost Haefkens slaagde er niet in de vrijstaande Luuk Poos in het strafschopgebied te bereiken. Alverna gooide het intussen steeds meer over de fysieke boeg en Heumen ging hier helaas te veel in mee. In plaats van onder de druk uit te voetballen, ging Heumen steeds verder terug uit en stond het Alverna toe gevaarlijker te worden.

Alverna, dat tot dan toe nog niet veel had laten zien, ging hierdoor zelf ook geloven dat er nog wat te halen viel en bestookte de Heumense verdediging met lange ballen en voorzetten. Dit leek lange tijd goed te gaan, maar na een onnodig weggegeven vrije trap en daaropvolgende corner ging het alsnog mis en werd de 1-1 binnengekopt. Heumen was van slag en mocht doelman Dylan Derksen in blessuretijd dankbaar zijn dat Alverna niet alsnog met de winst aan de haal ging.

Al met al speelde Heumen 70 minuten lang prima voetbal, maar wist het zichzelf niet te belonen met een overwinning. Aanstaande zondag krijgt de ploeg een nieuwe poging als het de laatste poulewedstrijd in het bekertoernooi speelt. Uit tegen Blauw Wit, aanvang 14.00 uur.

Alverna (zat.) – Heumen: 1-1

55e : 0-1; Ferdi Roelofs (p) 86e : 1-1

Heumen: Dylan Derksen; Danny Stam (45e Nicky Janssen-Bouwmeester), Alex de Best, Wouter Janssen, Stef Arts; Joost Haefkens (80e Dayne Koopman), Ferdi Roelofs, Huub Spanjaards; Bas Geurts, Chiel van Rhijn (65e Harry van Lent), Luuk Poos.