Kansloos !

SCE 1 (zon)

6 april 2014 14:00

Veeneman, M.

Op bezoek bij SCE heeft Heumen 1 een kansloze nederlaag geleden. Een uitermate zwak begin zorgde er voor dat na 20 minuten, en een 4-0 achterstand, de wedstrijd al gespeeld was. Uiteindelijk werd het 7-0 en komt rechtstreekse degradatie wederom dichterbij.

Heumen moest het op bezoek bij SCE doen zonder de geschorste Alex de Best en de geblesseerde Nicky Janssen-Bouwmeester. Daar stond tegenover dat Christian Kroes en Stef Arts weer terugkeerden in de basiself, maar voordat de wedstrijd goed en wel begonnen was kon Heumen het boek alweer dichtdoen. SCE startte goed en speelde vlot combinatievoetbal en hier had Heumen kennelijk geen rekening mee gehouden. De ploeg bood verdedigend zeer weinig weerstand en zag met lede ogen aan hoe SCE de score al vroeg opvoerde naar 4-0. Nadat in de derde minuut al een doelpunt van de thuisploeg werd afgekeurd, viel de openingsgoal na 8 minuten. Een duwtje van Glenn van Dooren werd bestraft met een strafschop die, onder het lichaam van Reinier Jetten door, in het doel verdween. Heumen was compleet de kluts kwijt en SCE profiteerde optimaal door na een prima aanval de 2-0 over Reinier Jetten heen te lobben. Binnen de 20 minuten vielen ook nog de derde en vierde treffer, waardoor Heumen zich slechts kon richten tot het beperken van de schade.
Zeer sporadisch verscheen de ploeg op de helft van SCE, maar gelukkig voor Heumen nam ook de thuisploeg wat gas terug. Toch viel na 33 minuten de 5-0 nadat een voorzet simpel kon worden binnengelopen door de compleet vrijstaande spits. Het was niet de eerste keer dat de aanvallers van SCE over het hoofd werden gezien en het was aan doelman Reinier Jetten te danken dat de score voor rust niet verder opliep. Vlak voor rust waren er zelfs twee goede kansen voor Heumen te noteren. Chiel van Rhijn kopte van dichtbij over en een schot van Huub Spanjaards werd door de keeper uit de hoek geplukt. Het waren de eerste tekenen van leven van Heumen op deze middag.
In de rust voerde trainer Tom Wollenberg enkele wijzigingen door in het elftal. Sjoerd Hoenselaar kwam in de ploeg voor Glenn van Dooren en Mart Roelofs verving Johan Onderstal om zijn debuut in Heumen 1 te maken. Met de twee invallers in het veld speelde Heumen beter, al moet gezegd worden dat SCE zich niet meer bovenmatig inspande en dat Reinier Jetten ondanks alle tegentreffers een prima wedstrijd speelde. Lange tijd leek Heumen de tweede helft zonder extra kleerscheuren door te komen en tussendoor maakte ook Tom Covers zijn debuut in het eerste elftal door in het veld te komen voor Dayne Koopman. Pas vlak voor tijd moest de sterk verjongde Heumense defensie alsnog tweemaal buigen voor SCE waardoor de eindstand op 7-0 werd bepaald. Tot overmaat van ramp viel ook Stef Arts nog geblesseerd uit, waardoor Heumen de wedstrijd met tien man eindigde en een nieuwe blessure dreigt.
Met nog vier wedstrijden te gaan moet Heumen vrezen voor rechtstreekse degradatie. Alleen DIOSA lijkt nog te achterhalen op de ranglijst, maar met nog maar vier wedstrijden te gaan en een gat van vier punten, begint de tijd de dringen. Aanstaande zondag komt Union op bezoek. Aanvang 14.30 uur.