Zure nederlaag.

NSVV FC Kunde 1 (zon)

23 maart 2014 14:30

Buurman, J.J.T.

Een onnodige en zure nederlaag voor Heumen 1. De ploeg verloor niet alleen met 0-2 van Kunde, maar het verloor voorlopig ook de aansluiting met de plaatsen om rechtstreekse degradatie te ontlopen.

Heumen, waarbij Ferdi Roelofs terugkeerde na een schorsing, begon zeker niet onaardig aan het duel. De bezoekers werden onder druk gezet en het spel speelde zich vooral af op de helft van Kunde. Het resulteerde in een fraaie poging van Johan Onderstal en enkele gevaarlijke corners waarbij Heumen geen geluk had in de afronding. Aan de overkant counterde Kunde zichzelf ook naar enkele goede mogelijkheden. De grootste kans kwam voort uit een corner, waarbij de kopbal door Saber Kamalizadeh van de lijn moest worden gehaald. Toch bleef Heumen de betere ploeg. Na een soepel lopende aanval werd Harrie van Lent door Huub Spanjaards in stelling gebracht maar zijn poging werd tot corner verwerkt door de doelman. Uit deze corner wist Glenn van Dooren nog bijna te scoren, maar zijn kopbal smoorde in de zestien meter. De ruststand bleef hiermee 0-0.

In de tweede helft voltrok zich eenzelfde beeld. Heumen speelde meer op de helft van Kunde, maar de gasten bewezen met enkele gevaarlijke aanvallen dat de Heumense verdediging niet mocht verslappen. Al in de 50e minuut kreeg Heumen de grootste waarschuwing, toen de geheel vrijstaande spits mocht inkoppen, maar gelukkig voor Heumen faalde hij in de afronding. Heumen kreeg haar grootste mogelijkheid nadat een vrije trap, verlengd door Ferdi Roelofs, bij de tweede paal door Glenn van Dooren binnengegleden kon worden, maar helaas over het doel verdween. Invaller Kevin Kroes kreeg eveneens een goede mogelijkheid maar ook hij wist het doel niet te vinden. En waar Heumen zelf de kansen niet afmaakte, deed Kunde het aan de overkant wel. In de 71e minuut verdween een kopbal uit een corner al dan niet over de doellijn. De scheidsrechter, met een goed zicht op de situatie, beoordeelde dat de bal inderdaad de doellijn gepasseerd had en keurde de goal goed. De 0-1 achterstand luidde een alles-of-niets-offensief in. Richard Poos werd ingebracht om voorin meer lengte en kopkracht aan het team toe te voegen. Het opportunistische spel leverde Heumen nog enkele kansjes en gevaarlijke momenten op, maar Kunde bezweek niet. Doordat Heumen steeds meer mensen naar voren schoof, vielen er achterin logischerwijs gaten. In blessuretijd profiteerde Kunde hier optimaal van door een vrije doortocht voor de spits te creëren. Hij schoof de bal beheerst langs Reinier Jetten en gooide de wedstrijd in het slot.

Met nog zes wedstrijden voor de boeg, heeft Heumen nu een achterstand van vier punten op plaats nummer 12. Dit kan de ploeg op eigen kracht nog goedmaken, waarbij het wel zaak is de inhaalwedstrijd van a.s. zondag (thuis tegen Ewijk) te winnen. Aanvang 14.30 uur.