Nederlaag in Derby !

Overasseltse Boys 1 (zon)

16 maart 2014 14:00

Bleekman, E.B.G.M.

Heumen 1 heeft de derby tegen Overasseltse Boys met 2-0 verloren en ziet het gat met plaats 12 oplopen tot drie punten. Hoewel Overasselt ook niet groots speelde, zat een overwinning er geen moment in voor de roodwitte equipe.

De al uitpuilende ziekenboeg van Heumen werd deze week aangevuld met Joeri van Eldijk. Ook Ferdi Roelofs moest de wedstrijd door een schorsing aan zich voorbij laten gaan. Door de grote personele problemen, maakte Bram Kuhnen zijn rentree in de basis. Ook de Rode Olifant was aanwezig op het sportpark en speciaal voor deze gelegenheid hadden zij in het diepste geheim de grote zwart-witte voetbal op het sportpark voorzien van roodwitte stippen.

Overasselt bleek niet onder de indruk van deze ludieke actie en begon aanvallend aan het duel en zette over het gehele veld druk op de tegenstander. Hierdoor werd Heumen gedwongen vooral de lange bal te hanteren richting het voorwaartse trio Huub Spanjaards, Chiel van Rhijn en Johan Onderstal. Echter lukte het zelden om voorin de bal vast te houden en ook de afvallende ballen op het middenveld waren grotendeels voor Overasselt. Heumen creëerde zelf nauwelijks kansen, maar ook het Overasseltse overwicht zorgde voor weinig gevaarlijke momenten voor het doel van Heumen. Toch kwam Overasselt aan de leiding nadat Saber Kamalizadeh in de zestien meter een sliding inzette en de spits van Overasselt vloerde. Reinier Jetten kon zijn handschoenen nog achter de penalty krijgen, maar toch verdween deze in het doel. Direct na de 1-0 kreeg Overasselt een kans op meer, maar Reinier Jetten redde met zijn voet. Aan de overkant was de beste mogelijkheid voor Chiel van Rhijn, maar na een knappe actie kwam hij net te kort voor de afronding.
In de tweede helft veranderde er aanvankelijk weinig aan het spelbeeld. Overasselt bleef de betere ploeg en Heumen maakte het zichzelf nog moeilijker dan het al was door veel foute passes af te geven. Hierdoor kwam de ploeg geen moment echt in de wedstrijd, die na ruim een uur spelen in het slot werd gegooid door Overasselt. Een lange bal belandde in de Heumense zestien meter, werd getoucheerd door de Overasseltse spits waardoor drie Heumenaren het bos in gingen, en kon eenvoudig worden binnengeschoven; 2-0. Heumen wisselde Saber Kamalizadeh voor Bas Geurts en Nick Bos kwam in het veld voor Johan Onderstal. Doordat de ruimtes op het veld groter werden, kreeg ook Heumen wat mogelijkheden. Zo volleerde Chiel van Rhijn over het doel en kwam Nick Bos net te kort om een voorzet van Nicky Janssen-Bouwmeester binnen te koppen. Op de counter bleef Overasselt gevaarlijk, maar de Heumense verdediging wist telkens op tijd in te grijpen waardoor verdere tegengoals uitbleven. De aansluitingstreffer bleef echter uit waardoor de wedstrijd langzaam doodbloedde en de 2-0 overwinning voor Overasselt niet meer in gevaar kwam.
Door de nederlaag blijft Heumen op plaats 13 staan en moet het minimaal nog één plek stijgen om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Om ook de nacompetitie te ontlopen moet er op plaats 10 geëindigd worden. Hiervoor heeft Heumen nog 7 wedstrijden de tijd, te beginnen a.s. zondag, thuis tegen NSVV FC Kunde. Aanvang 14.30 uur.