Geen Doelpunten !

Eendracht '30 1 (zon)

9 maart 2014 14:30

Westenberg, R.

Beide ploegen wisten in de streekderby niet te scoren. Het door blessures en schorsingen geplaagde Heumen streed voor wat het waard was, maar kon slechts sporadisch gevaarlijk worden. Door de 0-0 zakt Heumen naar plaats 13 op de ranglijst.

Heumen moest het doen zonder de geblesseerde Tommy en Christian Kroes, terwijl ook Stef Arts al langere tijd in de lappenmand zit. Daarbij kwam ook nog eens de schorsing van Nicky Janssen-Bouwmeester en al na 12 minuten moest Johan Onderstal geblesseerd naar de kant en maakte Bas Geurts al onverwacht vroeg zijn opwachting in het elftal.

Op het zonovergoten en drukbezette sportpark werd het publiek getrakteerd op een wedstrijd die maar niet echt op gang wilde komen. Zowel Heumen als Eendracht’30 kregen het niet voor elkaar om echte kansen te creëren. De spaarzame gevaarlijke momenten voor beide doelen kwamen dan ook voort uit vrije trappen en corners. Aanvoerder Alex de Best leidde met een te korte terugspeelbal het gevaarlijkste moment van de eerste helft voor Eendracht’30 in en aan de overkant was Glenn van Dooren met een kopbal het dichtst bij een doelpunt voor Heumen.

De uiterst gelijk opgaande eerste helft werd gevolgd door eenzelfde tweede, waarin iets meer mogelijkheden te noteren vielen. Heumen startte goed en kreeg via Chiel van Rhijn een goede kans. Zijn schot vanaf een meter of 10 ging echter in het zijnet. Eendracht’30 kreeg niet veel later ook een prima kans, maar deze inzet ging voorlangs het doel van Reinier Jetten. Lange tijd bleef de wedstrijd zich voortslepen, waarbij Heumen steeds meer vrede leek te hebben met de 0-0 stand. Het venijn bleek echter in de slotfase te zitten, toen een lange bal plotseling voor de voeten van de spits van Eendracht’30 belandde. Oog in oog met doelman Reinier Jetten schoof hij zijn inzet echter op de paal. Voor Eendracht’30 leek dit het signaal voor een slotoffensief, maar nadat slechts één minuut later een zware, maar zeker geen gemene, overtreding (een sliding op de al liggende Alex de Best) werd bestraft met direct rood, werd dit offensief al snel gestaakt. Heumen raapte haar laatste krachten bijeen om de man meer situatie uit te spelen, maar kwam in de resterende minuten niet verder dan een gevaarlijk afstandsschot van Joeri van Eldijk. Vlak daarna floot de kaarten strooiende leidsman (8 gele en 1 rode in een sportieve wedstrijd) af en werd het 0-0 gelijkspel bezegeld.
Heumen zakt hiermee naar plaats 13 op de ranglijst, maar omdat de ploegen tot en met plaats 9 elkaar niet veel toegeven is er nog alle kans om degradatie/nacompetitie te ontlopen. Volgende week reist Heumen af naar Overasselt voor een nieuwe streekderby. Aanvang 14.00 uur!