BVC'12 maat(je) te groot

BVC '12 1 (zon)

23 februari 2014 14:30

Reijbroek, P.W.M.

Een 6-2 nederlaag klinkt als een logische afspiegeling gezien de krachtsverhoudingen in de competitie en ook een uitslag die vooraf tot de mogelijkheden behoorde. Maar het had in de 2de helft ook anders kunnen lopen.

Het begin van de wedstrijd was Heumen zeker niet bang om mee te voetballen met de sterke tegenstander uit Beek. In de eerste 5 minuten was Heumen misschien zelfs wel meer in balbezit. Hierna nam BVC het heft in handen en liet het zien over meer dan voldoende kwaliteit te beschikken. Ze lieten de bal makkelijk rondgaan en Heumen probeerde hier met werklust en duelkracht iets tegen te doen. In de 15de minuut kreeg een opkomende middenvelder echter de mogelijkheid om uit te halen en vanaf ongeveer 20 meter schoot hij de bal en hard en zuiver achter Reinier Jetten. Heumen liet de kopjes echter niet hangen en beet in de minuten erna van zich af, een combinatie tussen Dayne Koopman en Tommy Kroes strandde echter bij de keeper. Uit deze tegenaanval slalomde de rechtsbuiten van BVC makkelijk door de linkerkant bij Heumen en legde de bal terug op de 5 meter en er werd vervolgens binnengetikt, 2-0. Vervolgens bleef BVC goed combineren en volgde in de 30ste minuut de 3-0, deze viel doordat de linksback van BVC kon opstomen langs de rechterkant en vervolgens net als bij de 2-0 de bal teruglegde en deze werd ingeschoten.

Na de 3-0 rechtte Heumen de rug en via een balverovering op het middenveld van Tommy Kroes volgde een diepe bal naar Ferdi Roelofs, deze zette goed door en leverde een goede voorzet af die op door de doorgelopen Tommy Kroes goed werd binnengekopt 3-1. Nu was het nog 10 minuten tot de rust en was het de gedachte om de 3-1 vast te houden tot de rust, echter in de 43ste minuut nam een speler van BVC een afgeslagen corner uit de lucht en deze belande prachtig in de kruising van het Heumense doel. Met deze goal was het echter nog niet gedaan in de 1ste helft. De keeper, die op sommige momenten onzeker oogde, werd bij een terugspeelbal door Chiel van Rijn onder druk gezet en verloor de bal hierbij aan de Heumense aanvaller. Hierna trok de keeper aan de noodrem, rood voor de keeper van BVC en een pingel. De toegekende pingel werd door Christian koel benut en dit betekende een 4-2 ruststand.

In de 2de helft wilde Heumen de tegenstander zeker onder druk zet en waren de intenties ook duidelijk. In het eerste deel van de 2de helft waren er 3 mogelijkheden voor Heumen te noteren. Dit waren 2 afstandsschoten van Ferdi Roelofs en Christian Kroes en een voorzet die door Dayne Koopman ineens uit de lucht werd genomen en maar rakelings over ging. In het tweede deel van de 2de helft nam BVC weer het initiatief en dit leidde in de laatste 10 minuten van de wedstrijd tot 2 doelpunten. Een vrije trap die door een aanvaller van BVC volledig vrij kon worden ingekopt en een penalty die werd veroorzaakt door onnodig balverlies op het Heumense middenveld en waarbij de verdediger Nicky Janssen-Bouwmeester nog probeerde de bal te blokken met een sliding en liep onfortuinlijk tegen een rode kaart aan. De penalty werd benut en zo werd de eindstand op 6-2 bepaald.

Aankomende week is het carnaval en daarna zijn het de derby weken. Met op 9 maart de derby thuis tegen Eendracht’30 uit Mook en op 16 maart de burenclash tussen Overasseltse Boys en Heumen in Overasselt. Bij beide wedstrijden is alle support vanuit het Heumense kamp welkom!

BVC’12 1 – Heumen 1   6-2

Reinier Jetten; Nicky Janssen-Bouwmeester, Tommy Kroes, Glenn van Dooren, Dayne Koopman; Saber Kamalizadeh, Christian Kroes, Alex de Best; Harry van Lent, Ferdi Roelofs, Chiel van Rijn (’75 Thijs Bos)