Driepunter voor Heumen 1

Krayenhoff 1 (zon)

26 januari 2014 14:30

Yilanci, F.

Heumen 1 heeft het degradatieduel tegen Krayenhoff met 1-0 gewonnen. Het duel werd in de tweede helft beslist door een rake kopbal van Joeri van Eldijk. Door deze overwinning heeft Heumen de veilige plaatsen weer in het vizier.

Hoewel Heumen vrijwel de gehele wedstrijd de bovenliggende partij was, werd het een toch een zwaarbevochten overwinning. Heumen had het zichzelf makkelijker kunnen maken, door direct de eerste kans te benutten. Na acht minuten viel een lage vrije trap voor de voeten van Glenn van Dooren, maar van dichtbij wist hij het doel niet te vinden. Ook de rebound voor Tommie Kroes werd geblokt, waardoor een vroege goal uitbleef.

Krayenhoff toonde zich bij vlagen zeker niet de mindere ploeg en kreeg ook enkele grote kansen. Zo moest Reinier Jetten op de rand van de zestien meter ingrijpen toen de spits plots voor hem opdook. Eenmaal uit zijn goal was hij echter kansloos bij de rebound, maar deze viel gelukkig voor Heumen op de lat. Ook de grootste kans van de eerste helft was voor ‘de Kraayen’. Vanaf de rechterflank bereikte een lage voorzet de geheel vrijstaande spits, maar zijn inzet verdween ver over het Heumense doel. Tussendoor kregen Joeri van Eldijk en Harry van Lent grote kansen voor Heumen, maar ook zij (kopbal in de handen van de doelman en een te zacht schot) scoorden niet. Zo golfde het spel op en neer, maar wonder boven wonder bleef de ruststand steken op 0-0.
De tweede helft bood heel wat minder spektakel op het waterkoude sportpark. Krayenhoff verscheen nog maar nauwelijks voor het doel van Reinier Jetten en het spelpeil van Heumen daalde. Toch bleek na 65 minuten één prachtige aanval van Heumen genoeg voor de overwinning. Christian Kroes stuurde de opkomende linksback Stef Arts met een fraaie steekbal de diepte in. Zijn voorzet was precies op maat en Joeri van Eldijk kopte van dichtbij de verlossende 1-0 tegen de touwen. Hierna kon Heumen de wedstrijd relatief eenvoudig uitspelen, al kende het nog één benauwd moment toen een vrije trap van oudgediende Karim Echarqui op de lat viel.
Door de overwinning stijgt Heumen weer een plaatsje op de ranglijst. Volgende week zondag kan Heumen afstand nemen van de degradatie- en nacompetitie plaatsen door in een uitwedstrijd concurrent WVW te verslaan. Aanvang 14.30 uur.