Onnodig verlies van Heumen 1 op bezoek bij Union

Union 1 (zon)

17 november 2013 14:30

Westenberg, R.

Bij Heumen kreeg Huub Spanjaards een basisplaats op het middenveld en stond Alex de Best in het doel ter vervanging van de geblesseerde Reinier Jetten. De wedstrijd opende veelbelovend en binnen enkele minuten hadden beide teams al een goal moeten maken. Harry van Lent werd door Joeri van Eldijk vrij voor de keeper gezet, maar hij schoof de bal naast het doel. Aan de overkant redde Alex de Best knap nadat een voorzet van dichtbij werd ingeschoten. Na 9 minuten was het uit een corner voor Union wel raak. Alex de Best kon de kopbal in eerste instantie nog wel keren, maar in de rebound was hij kansloos. De 1-0 voor Union leek Heumen in eerste instantie weinig te doen. Een combinatie tussen Joeri van Eldijk en Huub Spanjaards zorgde ervoor dat Nicky Janssen-Bouwmeester in kansrijke positie verscheen, maar ook hij had het vizier niet op scherp.

Na dit onstuimige eerste kwartier, met kansen over en weer, besloten beide ploegen de gelederen wat meer gesloten te houden. De bal ging achterin en op het middenveld nog wel van voet tot voet, maar voor gevaarlijke momenten zorgde het niet. Union kreeg tussendoor nog wel een grote kans, maar voor een vrijwel open doel werd de bal naast geschoten. De ruststand bleef hierdoor 1-0.

De tweede helft, met Johan Onderstal in de ploeg voor de geblesseerd afgehaakte Joeri van Eldijk, ging op dezelfde voet verder. Beide teams speelden verzorgd voetbal, maar waren niet creatief genoeg om kansen te creëren. Behalve een schot op de paal (Union) en een inzet van Huub Spanjaards (te zacht) gebeurde er weinig. Juist op het moment dat Heumen aan wilde zetten voor het slotoffensief (Nick Bos en Dayne Koopman waren in het veld gekomen) viel de beslissing in de wedstrijd. Een snelle combinatie in de Heumense zestien meter zorgde voor de 2-0 voor Union. Heumen kreeg vervolgens nog een kansje, nadat Nick Bos door Ferdi Roelofs was vrijgespeeld in de zestien meter, maar zijn inzet werd gepakt door de doelman.

Door deze nederlaag verliest Heumen voorlopig de aansluiting met de middenmoot en moet het vooral naar onderen kijken. Aanstaande zondag speelt de ploeg de inhaalwedstrijd, thuis tegen SCE. Aanvang 14.30 uur.