Heumen 2 blijft in de race !

Woezik 9 (zon)

Mannen zondag, 2, 6e klasse 05

17 november 2013 11:30

Op zondagochtend stond de wedstrijd Heumen 2 tegen Woezik 9  op het programma. Heumen, dat vorige week gelijk had gespeeld tegen eendracht, had iets goed te maken. Ook al was Heumen zo gebrand op de drie punten was de eerste kans voor Woezik, dat fel aan de wedstrijd begon. Ondanks dit goede begin van Woezik was het Heumen dat de 1-0 scoorde. Daan rondde af na een voorzet van bram. Na 10 minuten was het weer raak voor Heumen, ditmaal was het Bas die scoorde.  Na de 2-0 kreeg Heumen steeds meer de overhand en er volgden veel kansen voor Heumen. Zo schoot bas bijvoorbeeld op de paal. In de 29ste minuut kwam de goal dan voor Heumen. Het was Daan die zijn tweede doelpunt van de wedstrijd maakte na een lange bal van Mark. In de 38ste  minuut was het weer raak voor Heumen, nadat Richard op de lat schoot vanuit een corner ging de bal in de kluts via Dayne in het goal van Woezik. Heumen bleef goed opbouwen. Een van deze aanvallen  eindigde bij een kans voor Ruud, maar die schoot de bal in zijn eigen gezicht.  Na rust gaat het weer zoals het begin van de wedstrijd met paar goede kansen voor Woezik. Zo kregen ze een kans waarbij ze een op een bij de keeper kwamen maar Bart hield hem er goed uit. Woezik blijft kansen krijgen, maar Heumen heeft Bart tussen de palen staan die een paar goede reddingen in huis heeft. Woezik komt steeds beter in de wedstrijd maar ze krijgen de bal er maar niet in. Na 75 minuten komt Heumen weer terug in de wedstrijd, waarbij een paar goede combinaties van Ruud en Daan voor gevaar zorgen. In de 82ste minuut breekt Bas na een paar grote missers uit en werkt hem goed af in de lange hoek. Woezik schiet meteen na de daarop volgende aftrap op goal. Bart kon er niet bij, maar gelukkig viel de bal op lat bij de kruising. Heumen bouwde de score nog verder uit toen Daan voor de derde keer scoorde na een voorzet van Bram, die hiermee al zijn tweede assist van de wedstrijd verzorgde. De wedstrijd eindigde in 6-0 maar in de 2de helft gingen de teams gelijk op met ongeveer even veel kansen. Dus uiteindelijk heeft het tweede relatief makkelijk de drie punten in Heumen kunnen houden, waardoor ze nog steeds mee doen in de bovenste regionen van de competitie.