BVC'12 veel te sterk !

BVC '12 1 (zon)

6 oktober 2013 14:30

Bloksma, P.J.

Uiteraard was voorafgaand aan de wedstrijd al bekend dat er sprake zou zijn van een kwaliteitsverschil. BVC’12 had in de zomerstop goed ingekocht en richt zich volledig op het kampioenschap, terwijl Heumen vooral uit de onderste regionen probeert weg te blijven. In de wedstrijd zakte Heumen dan ook wat verder terug om BVC’12 op eigen helft op te vangen. Dit zorgde regelmatig voor wat hachelijke momenten voor het doel van Reinier Jetten, maar aanvankelijk wist hij zijn doel schoon te houden.

BVC’12 brak in de twintigste minuut de ban en vanaf dat moment ging het snel. Binnen een kwartier hadden de gasten de wedstrijd beslist en namen ze een comfortabele 0-4 voorsprong. Bij drie van de vier doelpunten speelde de lat beslissende rol. De 0-2 en 0-3 vielen nadat een inzet via de lat voor Beekse voeten terecht kwam, de 0-4 verdween onderkant lat in de kruising. Na het stormachtige kwartier nam BVC’12 wat gas terug, waardoor Heumen niet meer in de problemen kwam. In de tweede helft wist Heumen BVC’12 wat verder van eigen doel te houden, waardoor het spel zich vooral op het middenveld afspeelde. Heumen bleek echter niet doortastend genoeg om het balbezit om te zetten in kansen. Sporadisch verscheen de thuisploeg voor het vijandelijke doel, maar op enkele afstandsschoten en corners na, werd de doelman van BVC’12 niet echt getest. Aan de andere kant had ook Heumen doelman Reinier Jetten het een stuk rustiger en de eindstand leek al bereikt te zijn, totdat de Heumense verdediging in de 84ste minuut een voorzet slecht verwerkte en vervolgens op fraaie wijze de 0-5 werd binnengeschoten. Het bleek de opmaat voor een slotoffensief van BVC’12 en wederom volgden de doelpunten elkaar in rap tempo op. Eén minuut later viel de 0-6 en pas nadat vlak voor tijd een kopbal via een Heumens been in het doel rolde en de 0-7 opleverde was de werkelijke eindstand bereikt.  Ondanks de nederlaag toonde Heumen zich in ieder geval strijdlustiger en gemotiveerder dan vorige week. De juiste instelling lijkt weer terug en Heumen kan zich gaan voorbereiden op de volgende wedstrijd, uit tegen Eendracht’30. Aanvang 14.30 uur.