Heumen 1 had een off day !

Ewijk 1 (zon)

29 september 2013 14:30

Durmus, H.

Wegens ziekte konden Nicky Janssen-Bouwmeester en Saber Kamalizadeh niet meedoen en ook Nick Bos moest de wedstrijd wegens een blessure laten schieten. Zij werden vervangen door Alex de Best, Glenn van Dooren en Chiel van Rijn. Beide ploegen stonden op gelijke hoogte op de ranglijst, maar eenmaal op het veld was daar weinig meer van terug te zien. Ewijk zette vanaf de aftrap druk op de Heumense defensie en de ploeg had het moeilijk op het kunstgras. Het onstuimige begin leidde al vlot tot de openingstreffer, nadat een vrije trap door iedereen werd gemist en achter Reinier Jetten het doel in vloog.

Het bleek de opmaat voor een bijzonder zwakke eerste helft waarin bij Heumen vrijwel alles mislukte. Men kreeg totaal geen vat op het spel van Ewijk en met name de buitenspelers genoten veel vrijheid zodat men iedere keer een voorzet kon afleveren. Deze voorzetten zorgden voor veel gevaar in het Heumense doelgebied en meerdere malen leverde het de thuisploeg een doelpunt op. Met de rust was de score dan ook al flink opgelopen en genoot Ewijk een 4-0 voorsprong. Pas na 34 minuten liet Heumen het eerste schot op doel noteren, op naam van Harry van Lent. In de rust bleven Ferdi Roelofs en Joeri van Eldijk in de kleedkamer achter. Zij werden vervangen door Huub Spanjaards en Remy Giesbers. Heumen leek zich op te richten en na prima werk van beide invallers kon Chiel van Rijn de 4-1 maken. Helaas bleek de opleving van korte duur, want na even aanzetten liep Ewijk simpel uit naar 6-1. Een corner van de thuisploeg mocht vrijuit worden binnengeschoten en niet veel later kreeg de rappe buitenspeler van Ewijk een vrije doortocht naar doelman Reinier Jetten. Heumen deed wat terug nadat wederom Chiel van Rijn een voorzet van Remy Giesbers op de rand van buitenspel kon afronden.

Maar ook ditmaal had Ewijk het antwoord snel klaar. De eerste de beste lange bal zorgde voor de 7-2 en voor Heumen was het slechts hopen dat de wedstrijd snel voorbij zou gaan. Dayne Koopman kwam nog in het veld voor Johan Onderstal, maar beide ploegen hadden zich al neergelegd bij de eindstand.

Hopelijk pakt Heumen de draad na deze nederlaag weer snel op, want aanstaande zondag wacht koploper BVC’12 op sportpark ‘De Toppenberg’. Aanvang 14.30 uur.